неділя, 12 лютого 2017 р.

День Святого Валентина

Виховний захід
6 клас
Тема:         День Святого Валентина
Мета: виявляти вміння учнів в оформленні святкової класної кімнати, вчити працювати колективно;
ознайомити з історією виникнення свята;
розвивати навички правильного використання мовних форм ввічливості, навчати чемного ставлення до людей;
розвивати в учнів інтерес до знань, кругозір;
формувати культуру поведінки, культуру почуттів;
виховувати почуття поваги та взаєморозуміння до друзів, сприяти формуванню між учнями дружніх стосунків та почуття взаємодопомоги.
Місце проведення: класна кімната 6 класу.
Форма проведення: виховний пізнавально-розважальний захід.
Методи виховання: розповідь, бесіда, гра «Мікрофон», ігрові завдання, конкурси.
Обладнання: скринька з валентинками, заготовка із зображенням великого серця, 2 плакати з ілюстраціями чашки, фломастери, сердечка з червоного паперу, скотч, картки-завдання до конкурсів, аудіо записи ліричних пісень, мультфільм «Сила кохання».
Оформлення: Клас святково прикрашений різноманітними символами кохання: сердечками, янголятами, квітами, повітряними кульками і т.п. Парти розташовані по колу. На дошці великими гарними літерами написано «День Святого Валентина». Діти заздалегідь  намалюють святкові газети, вислови про кохання, виготовлять “валентинки”- значки і т.п.
План проведення заходу:                  
1.     Вступне слово учителя.
2.     Виступи підготовлених учнів.
3.     Гра «Отримай валентинку».
4.     Гра «Мікрофон».
5.     Бесіда з учнями.
6.     Конкурс «Танці з кульками».
7.     Конкурс «Завари чай».
8.     Конкурс «Компліменти».
9.     Конкурс «Зрозумій мене без слів».
10.      Гра «Взаємодопомога».
11.       Перегляд мультфільму «Сила кохання».
12.       Підведення підсумків.
13.       Побажання на майбутнє.
Звучить сучасна лірична музика
Хід виховного заходу
Учитель.  Вітаю вас, любі друзі. Чи подобаються вам свята? Мені – дуже. Особливо давні, традиційні – Новий рік, наприклад. Кожне з них має своє обличчя, свої звичаї. Тому сьогодні я пропонуємо вам відзначити прекрасне, давнє свято - День Святого Валентина, або Свято всіх Закоханих! Незвичайне воно тому, що зовсім не слов’янське... Але Європа святкує його з великим задоволенням вже 120 років. Це прекрасне свято з надзвичайно сумною і романтичною історією, яку, правда, мало хто з нас знає. Зараз ми про нього й дізнаємося.
Учень (учениця) 1. За легендою, День закоханих бере свій початок ще з сивої давнини, відтоді, коли тільки-но почали будувати Рим. Спочатку в цей день люди відзначали свято римської богині шлюбу, материнства і жінок богині Юнони і бога Пана. Головною забавою цього свята була гра «Вибери милу». Римські дівчата писали на маленькому клаптикові паперу свої імена і кидали ці папірці в посудину. Потім їх ретельно перемішували і посудину пускали по колу. Юнаки мали витягнути папірці. Дівчина, чиє ім’я було написано там, ставала його милою до наступного свята. Так і виник День закоханих.
Учень (учениця) 2.
Любов — це дуже світле почуття.
І кожному з ним легко і прекрасно.
Любов до тата й мами — на усе життя.
Це зрозуміло кожному і ясно.
Бо ж тато й мама нам життя дали
І люблять нас понад усе на світі.
І прихилили б небосхил, якби могли,
Щоб у добрі росли їх любі діти.
Учень (учениця) 3. Рим тоді був ще зовсім молодим містом. Навколо нього росли вікові дрімучі ліси. І люди помітили, що якраз у цей день з лісів доноситься голосний крик і спів пташок. Річ у тому, що саме в цей день птахи обирають собі пару, і ліси наповнюються голосним щебетанням. Тому це свято люди назвали ще й «Пташиним весіллям».
Учень (учениця) 4.
Кінець зимі. Вже сонце гріє.
І мліє від тепла земля.
Все оживає і радіє:
І ліс, і гори, і поля...
Пташина пару обирає
І співом повняться ліси.
І серце пташечки співає
Від щастя, радості й краси.
Учень (учениця) 5. Але цей святковий і радісний день не мав свого заступника. Та згодом він з’явився. У Римі в III столітті нашої ери правив суворий імператор Клавдій. Він видав наказ, згідно з яким воїнам було заборонено одружуватися, щоб ті не залишали військової служби. Але серцю не накажеш, воїни закохувались. Їм на допомогу прийшов молодий священик Валентин. Він став таємно вінчати молодих людей. Дізнавшись про це, Клавдій наказав кинути його у в’язницю.
Учень (учениця) 6.
Стріли Амура серця пронизали,
Й відразу чарівні акорди заграли.
Світ веселково й чудово заграв,
Світлим, щасливим і радісним став.
Все неможливе можливим ставало,
Бо у душі світле сонечко грало.
І не було ні страху, ні вагання.
Гріло серця їм безмежне кохання.
Учень (учениця) 7. Але крім того, що Валентин був глибоко релігійною людиною - священиком, він ще був і лікарем, котрий лікував людей травами, медом, молоком. Слава про нього розходилася дуже швидко. Одного разу до славетного лікаря тюремник привів свою дорослу сліпу доньку. Він благав Валентина допомогти їй. Валентин з першого погляду закохався у дівчину, почав її лікувати, але нічого не допомагало. Та батько і донька щиро вірили в лікаря. І от коли тюремник дізнався про ув’язнення Валентина і його близьку страту, то хотів допомогти йому, але не зміг.
Учень (учениця) 8. Валентин був стійкою та мужньою людиною і сміливо дивився смерті в очі. Він попросив у тюремника папір і написав останнього листа своїй коханій дівчині. Навіть близька смерть не злякала його, бо він був закоханий. 14 лютого він передав через батька дівчини останнього трепетного і ніжного листа своїй коханій. Цього дня, 14 лютого 270 року, його стратили.
Учень (учениця) 9. Сумний батько повертався додому, а на порозі з нетерпінням його чекала донька. Тюремник мовчки дав листа дівчині. Вона розгорнула його і всередині знайшла жовтий шафран (крокус), а в записці була ще фраза «Від твого Валентина». Дівчина взяла шафран на долоню і... раптом побачила його прекрасні кольори. Вона стала зрячою! Відбулося велике диво!
Учень (учениця) 10.
Любов підносить серце над землею
І робить дивовижні чудеса.
Стає людина зовсім інша з нею,
Тоді в її душі живе краса.
Учень (учениця) 11.
Тоді в душі троянда розцвітає,
І співом розливається весна.
Любов людська велику силу має,
Зцілити може й оживить вона.
Стає людина дивна, гарна, інша,
І доброта у серденьку росте.
Душа стає світліша, яскравіша,
А серце — чисте, мудре, золоте.
Учитель. Минули роки. Але загибель молодого священика і лікаря, якого всі так любили й поважали, але який так і не зазнав щастя на своєму віку, залишилася у пам’яті людей назавжди. Рим став християнським, і Валентина за його добрі справи й за чудеса зарахували до лику святих. Тепер це свято має свого покровителя — Валентина. І святкують його нині не лише в Італії, але й по всьому світі: в Америці, в Англії, Франції, Німеччині... Не так давно це свято прийшло і до нас, в Україну. Адже воно освітлює людей любов’ю і щастям, робить їх романтичними і добрими. В цей день люди стараються подарувати один одному гарні листівки з найкращими побажаннями, сердечка, «амурчиків», квіти, подаруночки, щоб засвідчити свою любов.
-         Ви ж любите отримувати подарунки?
Отож розпочнемо наше свято з отримання святкових Валентинок.
У чарівній скриньці у вигляді сердечка знаходяться  валентинки для дівчаток у кількості 15, на яких написано по одному  з наступних слів або словосполучень:


1.     Гарна
2.     Розумна
3.     Найкраща
4.     Ділова
5.     Найкрутіша
6.     Товариська
7.     Янголятко
8.     Попелюшка
9.     Спляча красуня
10.                       Відмінниця
11.                        Щира
12.                        Весела
13.                        Найдобріша
14.                       Чистюля
15.                        Вірнй друг


У другій скринці -17 валентинок для хлопчиків:


1.     Найчарівніший
2.     Привабливий
3.     Розумний
4.     Король приколів
5.     Суперкачок
6.     Вірний друг
7.     Діловий
8.     Крутий
9.     Веселий
10.                        Кмітливий
11.                        Творчий
12.                        Винахідливий
13.                        Комп’ютерний геній
14.                        Уважний
15.                        Лагідний
16.                        Помічник
17.                        Спортсмен


Завдання:  хлопчаки по черзі дістають валентинки для дівчаток і вручають тій дівчинці, яка, на їх думку, найбільше підходить тій, що написано на валентинці.
Те ж саме роблять дівчатка, вручаючи  валентинки  хлопчикам.
Учитель.   - Вам приємно було отримати Валентинку?
- Хвилиночку уваги, зараз у нас буде цікава гра, яка називається «Мікрофон». Вам потрібно буде продовжити речення. Отож, «Коли я отримав Валентинку, я відчув(ла)…», одне прохання - говорити коротко, щоб усіх ми сьогодні успіли почути.
(Кожний з учасників висловлюється, а мікрофон передається по колу)
Учитель. Отже, коли ми отримуємо Валентинку, то відчуваємо не байдуже ставлення, а увагу до себе, тепле почуття.
А давайте уявимо, що ви не отримали Валентинку.
-         Як ви вважаєте, чому ви не отримали Валентинку?  (Відповіді учнів).
Учитель. Це означає, що ви не включені в дружні відносини в класі, що вони проходять повз вас.
-         Що потрібно зробити? (Відповіді учнів).
-         А чи важливі дружні стосунки в класі? Чи вам не важливо як до вас ставляться? (Відповіді учнів).
Важливо, тому що це означає, що в вас доброзичлива атмосфера в класі. Якщо атмосфера в класі неприязна, а ми знаходимося в неприязній атмосфері цілий день, що з цього може бути (роздратування, поганий настрій) небажання йти до школи, небажання вчитися, неможливість отримати гарну освіту. Дружні стосунки  є запорукою не тільки гарного настрою, а й гарного навчання.
-                Чи можуть бути дружні стосунки між хлопцем і дівчиною? На чому базується дружба? (на чесності, щирості, підтримці, взаємодопомозі).
Зараз ми перевіримо, як ви злагоджено працюєте в парі, підтримуєте один одного. Для цього проведемо конкурс.
Конкурс
«Танці з кульками»
Формуються пари – хлопчик + дівчинка; кожній парі видається повітряна кулька, яку потрібно парам тримати без рук між лобами (музика повільна), потім – між спинами (музика енергійна)  і танцювати під музику. Перемагає пара, яка протримається з кулькою довше всіх.
Учитель. А зараз ми трішки відпочинемо після завзятого танку. Для відпочинку пропоную  влаштувати чаювання.
-         А що нам для цього потрібно? (Відповіді учнів)
Потрібно заварити чай. Отже,
Конкурс
«Завари чай»
Потрібно 2 команди по 6 учасників. Перед кожною командою великий аркуш паперу з намальованою в центрі чашкою. Учасникам зав'язують очі і вони, підходячи по черзі до чашки, малюють на ньому по трикутничку (пакетику чаю). Перемагає та команда, учасники якої були точнішими і розмістили більше намальованих пакетиків всередині чашки.
Учитель. У давні часи закохані співали романси під вікнами своїх панночок. Я, звичайно, не проситиму вас виконувати любовні арії, а лише перевірю, як ви умієте говорити компліменти.
Наступний конкурс «Компліменти»
Для конкурсу потрібно 4 хлопчики і 4 дівчинки. Наші хлопці беруть своїх дівчат і стають навпроти один від одного на відстані 10 кроків. На кожний крок лицарі дарують дамі свого серця комплімент, поки не підійдуть до неї. Перемагає той лицар, що не повториться, не помилиться і без пауз виголосить найніжніші слова, але є одна умова:
§  перший  учасник буде говорити компліменти, пов'язані з рослинами: наприклад, квіточка, пелюсточка, трояндочка...;
§  другий - компліменти, пов'язані з тваринами: зайчик, пташечка, ластівочка;
§  третій - компліменти, пов'язані з неживою при­родою: сонечко, зіронька...;
§  четвертий - компліменти-прикметники: дорога, люба, мила, ніжна …
Учитель. На черзі у нас взаєморозуміння. Розуміти – значить з півслова чи без слів знати, що відчуває і хоче сказати співбесідник. Давайте перевіримо, чи є ця якість у вас.
Конкурс       «Зрозумій мене без слів»
Учитель. Запрошуємо 4 хлопчика. Уявіть собі, що ваша подруга чи однокласниця знаходиться по той бік вулиці, ви її побачили і хочете запросити куди-небудь. Але оскільки вона вас не чує, скористайтеся мімікою і жестами, не говорячи жодного слова. Дівчата мають зрозуміти ваше запрошення.
(На вибір, жеребкування)
1.     Запрошення в кіно.
2.     Запрошення на футбол
3.     Запрошення на дискотеку
4.     Запрошення на балет.
Учитель.   – А ви уважні один до одного, готові прийти на допомогу?
Ідеально розуміючою парою, котра діє злагоджено і швидко, можна вважати руки людини. Перевіримо ці якості. Продемонструємо чудеса взаємодопомоги. (Вибираються 2 пари (тобто 4  учасників): учень і учениця. Вони стають близько один до одного, один учасник використовує для конкурсу тільки праву руку, другий – тільки ліву, разом вони – одна пара рук. Пари збирають портфель учня, хто швидше.
Перегляд  мультфільму «Сила кохання» (06 хв. 46 с.)
https://www.youtube.com/watch?v=8ntYR8tpfJE
Учитель.   - Тож давайте згадаємо, про що сьогодні на виховному заході йшлося? (про історію…, а ще про що? Про дружні стосунки…).
-         Що зрозуміли? (дружні стосунки дуже важливі)
-         Де нам це пригодиться?
-         А завтра, як прийдете в школу?
-                     Ви взяли щось для себе на завтра, щось зміниться в ваших стосунках з рідними, з близькими вам друзями?
То ж давайте на сердечках, які є у вас, напишемо побажання (товаришам, однокласникам, рідним…) і прикріпимо  на наше велике серце, що на дошці. Будемо старатися їх дотримуватися, це нам потрібно для того, щоб наші стосунки в класі були гармонійними, доброзичливими, приязними, дружніми.
Тож даруйте свою дитячу любов батькам, вчителям, друзям і нехай вона буде світла, чиста і радісна.
Вітаю вас всіх зі святом Валентина!


Немає коментарів:

Дописати коментар